Böcker jag vill ha under året

En kortlista av bra böcker som kommer i år:

Peter V Brett the Daylight War 12 februari
Den avslutande delen av serien som började med The Warded Man som jag hyllat här.
 
Robin Hobb - The Willful Princess and the Piebald Prince 
Fristående långnovell i samma universum som Assassin's Apprentice.
 
Pål Eggert Borde vara död 25 mars
Från mannen med De döda fruktar födelsen. Har hörts säga "Jag vill göra med Göteborg vad Nene gjort för Malmö". Låter inte det spännande?
 
Robin Hobb Blood of Dragons 9 april
Avslutande delen av Dragon Keeper-serien som i sintur är den avslutande Quadrologin av Realm of the Elderlings (Assassin's serien, Liveshipserien och Fool's serien)
 
James SA Corey Abbadons Gate maj
Kool Space Opera - avslutande delen.
 
Alastair Reynolds On the Steel Breeze juni
Del två i hans triologi om rymdelefanter ;)
 
Paolo Bacigalupi Water Knife september
Postapokalyps i Windup Girl och Shipbreakeruniversat.
 
Richard Morgan The Dark Defiles oktober
Sista delen i hans hårdkokta fantasytrillogi!
 
Greg Egan The Arrows of Time under 2013(?)
Sista delen i Orthogonalserien.
 
Stephen R. Donaldson The Last Dark 17 oktober 2013(!)
OMGOMGOMG
Sista delen i sista serien i Donaldsons Landet serien. Jag dör av spänning! Jag har läst honom sedan jag var en tvärhand hög. Min favoritförfattare alla kategorier och hans bästa serie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0