Den sociala Bokmässan - Bokmässan dag två

 
Om gårdagen var den Röda Bokmässan så var idag den sociala bokmässan. Jag har umgåtts med många välkomna bekantskaper. Jag sprang på min syster i en monter, jag fikade med en polare som bor i Göteborg och bara dök upp sisådär och jag har tagit en långfika med min bloggvän Arinas Bibliotek
Vi hade jätteroligt. Det är alltid underbart när man springer på, vad jag brukar kalla webquaintances, dvs vänner man nästan bara känner från nätet,  IRL.
 
Sen har jag ängat mig åt Kändisspottning!
 
Jag har sett kändisar som Thomas Bodström, Alexandra Pascalido, Paolo Roberto och en dam i mycket underligga skor blev stoppad bredvid mig av en autografjägare. Efteråt frågade jag jägaren vem hon var; Det var Karolina Gynning. Så nu har jag sett henne också, i alla fall hennes skor. 
Jag fick en underbart vacker bild av Sofi Oksannen. Den känns lite Monet, eller hur?
 
Jag har träffat författare och fått recensionsex!
Maths Claesson gav mig ett signerat ex av Linux Uttagningen som jag sneglat på ett tag. En mycket trevlig man från Kina gav mig ett signerat ex av Peking, förändringarnas stad som han beskrev som 'mer en biografi av staden än en reseskilldring' Mycket intressant pitch må jag säga. 
 
I går försökte jag vigga ett recex av 'satans politiker', erhm jag menar Satis Polito från de lilla utfrusta SDståndet. Jag var artig och vänlig och uttryckte mitt intresse av att läsa och recensera den. När de frågade om bloggen 'Jag skriver mest om Science Fiction och Fantasy men brukar varva med vetenskapliga inlägg och lite politik". Jag anser mig ha levt upp till Kants Moraliska Imperativ och inte yttrat en lögn, bara en missledande sanning. Jag fick inget recex, de var allt för chockade och skulle fråga 'Mats'. (Min guide var mycket imponerad av min skådespelarinsats och efteråt gick jag ut och duschade i svavelsyra för att få bort allt det bruna från kroppen.)
 
Montersurfing
Redan på morgonen var trycket i gångarna påträngande och när allmänheten släpptes in blev det snabbt olidligt. Vi hamnade bakom en intervju av Jonas Gardell men såg honom aldrig.
Engelforsgänget höll en något för uppsluppen panel i Seriemontern där de var tydligt att de njöt av att jobba med varandra och av att komma ut med böcker serier och filmer. De blev indragna på rätt spår i frågestunden av en ung läsare. Jag blir alltid lika charmad när jag träffar Sara Bergmark Elfgren. Hon verkar känna var och en läsare vid namn.
Makt och Vanmakt på äldreboenden i Lunds Universitets monter var en väldigt intressant presentation av Tove Harnett. Boken är redan slutsåld och jag förstår varför. 
Men trycket från folkmassan fick mig att bli lite folkilsk. Tur att man är uppfostrad till en artig ung man. 
 
Allt som allt en mycket lyckad fredag.
Nu rast & vila. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Arina

Ja, det var roligt att ses igen och skönt att lämna vimlet och sitta ner i en lugn vrå och prata.

2013-09-28 @ 20:31:38
URL: http://arinasbibliotek.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0