Nytt År, Nyårslöften, gamla och nya

Det är ett Nytt År,
God Fortsättning och hoppas att 2013 blir bättre än 2012!
För min del är det inga som helst tvivel om att 2013 kommer att bli bättre eftersom 2012 var ett regelrätt skitår. Men inget år som inte har något gott i sig. 2012 bar med sig frön till framsteg och flera fina ljuspunkter. På det sociala planet hade vi kontrast som resulterade i Malmöfandom ett nyfött fandom (eller återfött, reinkarnerat om du så vill), på det personliga planet, en praktik på Kirsebergsbiblioteket, de första kapitlen på Den Stora Romanen som jag planerar ge ut 2016 (Ja, jag  har en femårsplan! Jag är ju trots allt kommunist) osv.
 
Mina Nyårslöften för 2012 var:
1. 52 bokrecensioner under 2012.
 En snabb sammanräkning i början på december gav att jag var nära målet så jag har recenserat 52 böcker under 2012! (Olika genomräkningar med olika kriterier ger mellan 50 och 54 recensioner.)
Jag har ett par på lager så 2013 kommer att få en bra start.
Jag lovar att under 2013 recensera 50 böcker. Det känns som ett bra tempo.
 
2. Mer Svenska författare. 
 Jag tycker att jag har gjort en klar förbättring här speciellt under andra halvan av 2012. Jag har kontaktat förlag och bett om recex vilket har både lättat den ekonomiska bördan och gjort mig mer uppmärksam på Svenska släpp. Det är lättare att 'ta en risk' på en bok som kanske är bra om man inte behöver betala den själv. Flera av böckerna hade jag köpt ändå eftersom jag känner en del av dem som släppt böcker i år.
 13 av 52 dvs upp från 14% till 25%
Det känns som en klart godkännd ökning. 
Jag lovar att fortsätta recensera det senaste och hetaste svenska men jag vill inte ge en siffra på det. Det beror så mycket på utgivningen.
 
3. Mer politik.
Här kan jag bara konstatera att jag hållit ungefär samma takt som innan. Ingen förbättring.
Skärpning!
 
Det ser rätt bra ut, tycker jag. Jag upprepar samma nyårslöften för 2013. De känns bra.
God Fortsättning.  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0