Litterära Nyårslöften


Jag har bara tre löften i år:

1. 52 bokrecensioner under 2012.
Jag tror faktiskt att det ska gå rätt bra. Jag har läst en hel del böcker som jag inte recenserat. Det är ju det som är problemet med att bedriva bokbloggsverksamhet: Att hinnna läsa tillräkligt många böcker. Att tycka och skriva om dem ska nog funka.

2. Mer Svenska författare.
Detta är min svagaste gren. Men jag skyller på förlagsbrachen. Inte nog med att det inte ges ut tillräkligt Svensk SF, Fantasy för vuxna. Antalet böcker som ges ut i Sverige total har rasat sedan 2007. Hur ska jag kunna läsa Svensk Fantasy? Men jag ska försöka.

3. Mer politik
Med ett namn som mitt förpliktigar det att hitta den politiska vinkeln i böckerna. Det kan vara allt från Twilights misogynistiska syn på förhållanden till Tolkiens politiska ideologi. Det är alltid kul (tycker jag).


Kommentarer
Postat av: Lyran

Ja, det är alltd kul och bra med mer politisk analys:-)

2012-01-08 @ 09:56:33
URL: http://lyrannobel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0