God Jul

Nu går vi mot ljusare tider men under ett par dagar är det klapphelg, en högtid då vi tar alla våra nära och kära, tänker på dem en i taget, var de är i livet, vad de gillar och önskar. Vår relation och vår kärlek formulerar vi i en gåva. En julklapp som symboliserar de vi Svenskar ibland har så svårt att säga. I en klapp som vi valt med omtanke, möda och ibland inte lite spydighet. Det handlar inte om pengar eller prylar. Det handlar om att träffa rätt, just den klappen som bara kan komma från just mig som gör just dig glad. Ibland är det bara en tvål, man kan inte älska alla lika, en annan gång är det en utgåva av en SF-bok som bär mottagarens namn i titeln och inte går att hitta utanför antkvariat. 'När jag såg denna tänkte genast på dig.' I år är jag fattig så det blir en hel del begagnade böcker men eftersom jag innehar en av Malmös bästa samlingar av bra böcker är det ingen fara. 
 
 

Från var och en efter förmåga 
Till var och en efter intresse!
 
God Klapphelg
och
Ett Gott Nytt Budgetår! 
 
 
 

Lite Packetbilder:
 

Mrxtmtepic via VSF
 

Kommentarer
Postat av: Fia

God jul från din favoritgranne :)

2013-12-25 @ 11:27:22
URL: http://www.boktimmen.blogspot.com
Postat av: kalebass

God fortsättning säger jag då. Hoppas inte du har något emot att jag (kanske),lånar den "mysiga" bilden med arbetarna på väg ner i gruvan! Givetvis med hänvisning till din blogg...

2013-12-29 @ 18:39:52
URL: http://www.kalebass.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0