NaNoWriMo

Nu har jag anmält mig till NaNoWriMo, dvs National Novel Writing Month. Jag har altså antagit utmaningen om att knattra ner femtio tusen ord (50.000!) på en månad.
På introsidan ha de fem tips:
1) It’s okay to not know what you’re doing.
2) Do not edit as you go.
3) Tell everyone you know that you’re writing a novel in November. This will pay big dividends in Week Two, when the only thing keeping you from quitting is the fear of looking pathetic in front of all the people who’ve had to hear about your novel for the past month. Seriously. Email them now about your awesome new book. The looming specter of personal humiliation is a very reliable muse.
3.5) There will be times you’ll want to quit during November. This is okay.
 
Så detta är min officiella paragraftrevarning:
 Jag planerar att skriva en roman i november!
 
Det kommer att vara ett SFD* så klart så förvänta dig inte att se den i bokhandeln i tid till Julklappsrushen.
 

*Min lärare har hamrat in att allt det du skriver och visar i gruppen är en SFD = en Shitty First Draft! Noja inte loss på det acceptera det och dela med dig till de som du litar på som betaläsare.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hurra! Heja!

2012-10-27 @ 18:21:52
URL: http://ekferjan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0