Snart, snart - i väntan på den bok som kommer

Här är en bok jag väntat på så länge att jag nästan lyckats förtränga att den är på väg för att kunna hantera abstinensen.
Against All Things Ending är den näst sista delen i serien om Thomas Covenant, the unbeliever.
Jag började läsa den här serien i min ungdom. Episk Fantasy som fokuserar på personer och karaktärsbygge. Varje karaktär i Stephen Donaldsons böcker är "god" i sina egna ögon. Det drivande i varje storysegment är moraliska val och deras konsekvenser. Min absoluta favoritförfattare skriver i min favorit serie om min favoritkaraktär...

Första trilogin är den bästa men jag tuggade mig igenom den andra trilogin av bara farten. När Runes of the Earth kom hade jag inte en tanke på att återse Landet igen. Runes of the Earth är första delen i en avslutande Quadrologi som i mina ögon är den bästa av dom tre serierna (so far). Nu inser jag att det bara är en vecka tills första möjliga leveransdatum. Den ska komma i November 2010 så jag hoppas ju så klart på den 1:a november.

För att göra etter värre så slutade Fatal Revenant men en gastkramande cliffhanger.

Jag tror jag är t.o.m. ännu otåligare än jag var när jag väntade på Surface Details.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0