Vad är detta för en bok?

Jag hittade Strindbergs stjärna när jag i allvarlig abstinens inhandlade Surface Detail. Hur kommer det sig att jag aldrig hört talas om varken boken eller författaren och; Hur kommer det sig att så många SF/Fantasy/Urban Fantasy böcker kommer ut i år av tidigare okända Svenska författare?
Vad är detta för bok och varför kallas den (av SF-bokhandelns i Sthlms i övrigt eminenta personal) för en "internationell sensation" när den är oöversatt och skriven av en tidigare okänd författare? (Han har uppenbarligen en bra förläggare som sålt den till 16 olika länder innan Svenskarna fått chans att läsa den) Har du svaret på någon enda av dessa frågor så kommentera gärna. Annars så ligger den högt i Att-läsa-listan. Jag varnar bara känsliga läsare för att han har utmålats som en Svensk Dan Brown(!) så det kan ju vara hur dåligt som helst. Åh andra sidan så kan ju kontrafaktisk historiebeskivning i äventyrsformat vara hur bra som helst också...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0