Sommarens Att-läsa-lista

Flytten är nu i det närmaste avklarad. Tyvärr har jag inte råd att köpa en ny bokhylla riktigt än. Men det innebär att min att läsa hög har försvunnit ner i flyttlådorna. Bok-knarkare som jag är har jag snabbt byggt upp en ny.
Under semstern planerar jag ätt läsa enligt följande lilla lista:

Peter Brett: The Desert Spear 
Uppföljaren till The Warded Man. Håller storyn i en bok till?

Nene Ormes: Udda Verklighet 
Vårens största Svenskla Fantasy händelse. Bokcirkelbok och jag är känner författaren så det ska bli ett sant nöje att läsa den.

Adam Roberts:
Yellow Blue Tibia
Fejk kyriliska bokstäver på framsidan och citat av Lenin i prologen. Jag har ingen aning vad det är men jag bara måste läsa den.
och

 New Model Army 
New Model Army syftar till Oliver Cromwells armé. För er som är osäkra på er historia så var Oliver Cromwell 1) Kungamördaren som står till modell för Sam Vimes förfader i Ankh-Morpork och 2) Ledaren för den första demokratiskt borgerliga revolutionen på 1600-talet i England. Till skillnad från den mer kända Franska Revolutionen störtades den och Monarki återinfördes. Revolutionsromantik helt enkelt, en bok och en författare som jag bara måste smaka på.

Greg Egan: Quarantine 
Stenhård SF. Quaratine bygger på samma premiser som Spin (åtminstone ytligt sett). Jag är nyfiken på att se hur Egan hanterar den nöten.

Richard Dawkins: The greatest show on earth 
Dawkins skriver om det han verkligen kan: Evolutionsbiologi. Kul.

Guy Gavriel Kay: Under heaven 
Jag gillade Fionavars vävnad när jag var liten - ny bok, vacker, indunden och intressant.

Jag förbehåller mig rätten att lägga till böcker om jag vill och hoppa över böcker jag inte hinner med.

/s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0