Never After

Jag hittade för ett par dar sedan en bok som beskrevs så här: "Spännande debutäventyr från en blott 19 år gammal författare". Nyfiken som jag är, och alltid intresserad av att hitta nya författare att följa bestämde jag mig för att ge honom en chans. Jag får nämna att jag inte hade så stora förväntningar och ingen aning om vad boken skulle handla om så jag måste säga att jag är väldigt possitivt överaskad. Jag är för tillfället överkänslig för "Coming-of-Age" böcker och starkt skeptisk till unga författare som tar sig an att skriva "en ny bättre/tjockare/längre/fler delar Wheel-of-Time" polylogi. Detta var något hellt annat.

Never After av Dan Elconin är en underhållande bok, skriven snabbt och övertygande. Jag läste ut den på en helg. Ricky Darling hämtas av en ung kille som heter Peter till "Ön". Den evigt unge Peter och hans Lost Boys bor i ett berg på ön. Innan Ricky vet vad som händer slår Peter honom i huvudet med en sten och han vaknar bunden till händer och fötter i en mörk grotta.
Japp, Ricky räddas av en ung kille som tar med honom att träffa Kaptenen, som heter James Hooke...
Underbar, humoristisk och respektlös.
/s

Kommentarer
Postat av: Vaden

Senaste delen av WOT gavs ut nu i tisdags, väntar med spänning på boken för att se om Sandersson har något backa upp Jordans arv med.

2009-10-29 @ 23:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0