Amerkaner är galna

Har du undrat hur Amerikaner kan ha så galna idéer som dom har? Semper Mars är en underbar samling av fördomar och vanföreställningar. Författaren, såg jag när jag wikiade honom är en fullständig nötpåse; Wicca och handpåläggning är inte två saker man oftast förknippar med bra SF författare. För bra är han!
Semper Mars handlar om stackars US of A som trängs undan av det hemska diktatoriska FN. Om USA inte (hör och häpna!) slutar med sin rovdrift och demilitariserar så kommer FN att invadera. Washington är fyllt av sliskiga politiker som konspirerar att (Hua lien) lägga ner Marin kåren. Tack och lov visar dom modiga Marinkårs soldaterna att dom verkligen är nödvändiga för att rädda den fria världen. Och det gör dom på Mars så klart!
Ian Douglas lyckas stå för nästan allt jag är emot men det gör inte boken mindre underhållande för det. Jag knallade ner och köpte fyra delar till idag.

/s


Den här boken hör defenitivt hemma i Dussinlitteratur facket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0