Påven läser Kalle Anka

Det är väl känt att Panzarpåven Ratzinger bara läser Bibeln på originalspråket, för den där extra Holier-Than-Thou upplevelsen. Det är också välkänt att han gillar att koppla av mellan dom tyngsta bibelverserna med lite Kalle Anka. I alla fall borde det vara välkänt. Undrar om det är sant.
Jag älskar att läsa bra, mastig litteratur och varva det med lättare, feelgood läsning. Problemet är att jag känner att jag överdoserat på sockervadd. jag har på stående fot läst dom första två Nightside böckerna av Simon R. Green sen Doctorows Down and Out sen Deathstalker av Simon Green igen och nu börjat på den tredje dosen Nightside.
För mycket sokervadd. Jag behöver en blodig stek!
Problemet är att jag har en massa bokreaböcker på väg och redan gått över Mach 1 på böcker den här månaden ( Alla som kan sin Arne Anka vet vad som menas med Mach 1). Efterjulfattig är jag också.

Så, ska jag knalla ner på SF bokhandeln och be om något matnyttigt eller ska jag leva på sockervadd tills lönen komer?

/s

Kommentarer
Postat av: [email protected]

Se hit: Vi söker deltagare till vår magisteruppsats

Rubrik: Vuxnas upplevelser av skönlitteratur

Syfte: att ge en förståelse i vad vuxna män och kvinnor upplever i

mötet med skönlitteratur.



Vi söker personer som vill vara med i vår undersökning. Vi vänder oss till dig som skriver och läser bokbloggar, eftersom vi vet att du har ett stort läsintresse och är van att uttrycka dina tankar om böcker. Ditt deltagande innebär att du för läsdagbok under två månaders tid, och läser minst fyra böcker i månaden. Vi avslutar perioden med en mindre informell intervju via e-post, som handlar om din läsdagbok. Deltagandet är helt över nätet, och du väljer själv de böcker du vill läsa.



Vi som behöver din hjälp är två studenter som läser Biblioteks- och informationsvetenskap på Högskolan i Borås. Dina uppgifter och dina svar kommer att behandlas så att inga obehöriga får tillgång till dem, och i den färdiga uppsatsen kommer du självklart att vara anonym. Vill du ta tillfället i akt och bli mer medveten om din egen läsning? Tveka inte att anmäla ditt intresse!



För mer information om studien, kontakta oss på mailadress:

[email protected]

Hälsningar Ingrid Lycksén och Jeanette Sandström

Högskolan Borås Institutionen för Biblioteks- och informationsvetenskap

Handledare: Kersti Nilsson

2009-02-26 @ 10:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0