2012 i siffror


Statistik:
Könsfördelning:
Jag har läst 17 böcker skrivna av kvinnliga författare dvs 32% vilket jag tycker är OK. Det ges ut färre böcker av kvinnliga författare och alla vidare försök att nå 50/50 på min blogg skulle tvinga mig att dra ner på antalet män istället för att aktivt leta upp kvinnor. Jag ska fortsätta försöka leta upp, lyfta fram och recensera kvinnliga författare.
Könsfördelning huvudperson:
En kul detalj är att antalet kvinnliga huvudpersoner är 41%! (20 av 48) Detta trots att flera kvinnor skrivit med mannlig huvudperson. Så jag känner att jag kan säga att jag uppvisar en viss könsdiversitet i mina bokrekomendationer trots allt.

En svag punkt är att jag läst väldigt lite utomengelsk litteratur. Det är nästan bara Svensk (25%) och engelskspråkig litteratur (75%). Jag ska försöka leta efter lite 'världslitteratur' dvs böcker skrivna av författare som inte har Svenska eller engelska som huvudspråk.Åh andra sidan har jag fått med böcker från USA, Storbritannien och Australien samt en Åländsk författare så det ser värre ut än det är, tycker jag.
 
Google stats:
4000 besök 75% return visitors. Känns bra att så många återvänder.
Länder:
Sverige 89,06%
Nederländerna 7,31% (Eindhoven!)
Vad ska man säga om detta? Jag har ständigt haft en stor mängd besök från Eindhoven. Vem är Du? Varför läser Du just min blogg?
 
Referal sites:
 

1.

arinasbibliotek.blogspot.se

2.

varldenskabrinna.blogspot.se

3.

fandom.se

4.

boktimmen.blogspot.se

5.

utopimagasin.blogspot.se

6.

bokbloggar.nu

7.

boktrad.blogspot.com

8.

drommarnasberg.wordpress.com

9.

blogger.com

10.

inanotherlibrary.wordpress.com

11.

swedishzombie.com

12.

bloglovin.com

13.

bokmassan.se

14.

adlibris.com

15.

kontrast2012.se

16.

feuerzeug.wordpress.com

17.

annien.wordpress.com

18.

ombockersomjaghunnitlasa.blogspot.se

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0