God Jul

En julhälsning från det regniga Malmö. Detta är min lilla julklappshög: Mina julklappar och klappar som ska ges bort.
     
 
 
Så är ser det ut under granen:
 
  
 
Julafton är den stora festen med familj och vänner med respektive och bekanta. Mat! Sillar av olika sort, skinka (kosher), korv och köttbullar(+kantarellköttbullar, antagligen vego, vansinnigt gott) och den sk klappleken. Jag undrar om klappleken hade varit rolig om man någonsin vunnit?

Juldagen är en mindre samling med bara familjen. Det är nu de riktiga klapparna kommer fram; De som är valda med omsorg eller åtminstone en tanke på mottagaren.
Detta är min skörd:
 
   
   
Klappsammanställning:
Tio knubbar som ska sorteras in i bokhyllan,
en bokhög :
Garth Nix Sabriel
Michael Chabon Kavalier & Clay
Steven Brust & Emma Bull Freedom & Necessity
Ann Vandemeer Steampunk III
Mike Carey & Peter Gross Tommy Taylor and the bogus identity
Ann and Jeff Vandemeer The Weird
Bibliotekarieoutfit för jobbcosplay:
Slipover, slips & Tweedkavaj
Strumpor, många
Ej på bild, div presentkort på bl.a. en halv bokhylla, en kalender mm.
 
En helt godkänd samling swag!

Vad fick du som du blev glad över?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0