Bauchelain och Korbal Broach

Jag har alltid älskat bra porträtterade Bad Guys. Steven Erikson brukar leverera bra skurkar så man kan utan överdrift påstå att jag hade höga förväntningar när jag slog upp Bauchelain och Korbal Broach.

Den handlar om två biroller som vi redan har träffat på i the Malazan Book of the Fallen; Besvärjaren och svartkonstnären Bauchelain och Korbal Broach, Necromantiker och eunuck. Tre korta noveller som uppenbarligen aldrig var menade att publiseras. Dom måste kommit till som en ren skrivövning. Språket är sprudlande , humorn är svart och karaktärerna är galna.

Läs boken som den skrevs: som en orgie i berättarglädje och svart magi!

Kommentarer
Postat av: Karl

Jag älskar de här böckerna, riktigt sköna kufar.

2009-11-03 @ 11:37:26
URL: http://drommarnasberg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0