Stockholm är en trevlig stad

Hemma igen efter ett snabbt stopp i Stockholm och ett långt stopp i Alvesta.
(Nej, det var varken planerat eller trevligt. Tåget havererade i Alvesta.)
Som planerat besökte jag Moderskeppet och köpte lite böcker som dom inte skickar ut till filialerna. Bland annat Stories of Your Life and Others av Ted Chiang. En härlig novellsamling. Tower of Babel är skön och Division by Zero sjuk, Story of your Life störande. Sen lite Eric Brown och Ian McDonald. Att-läsa-högen växer igen.
Stockholmarna hade dessutom ställt ut världens längsta bokbord för att lura oanande Bibliophiler. Nu har jag ännu ett sorteringsproblem, Iliaden är ju klart SF* men hur sorterar jag På drift? Det är ju inte fakta, så det måste ju definitionsmässigt vara SF eller Fantasy, men vilket?
Dessutom behöver jag mer L-space, min Steampunkhylla är full.

/s

*Dom bygger en jättehäst, klart ett spekulativt sätt att utvidga förståelsen av befintlig teknologi, ergo SF!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0