Listor, listor och listor

eller I-landsproblem #42.

Det är alltid lika jobbigt när man får nya efterlängtade, förväntade moderna klassiker ett par dagar efter varandra. Det var ju inte så att att-läsa-listan var tom innan!

Här är mitt senaste problem:
Jag läser Cold Commands - Richard Morgans senaste, uppföljaren till Steel Remains.
Då dyker Cherie Priests Ganymede ner. Forstättningen på hennes spretiga Clockwork Century steampunk universa. Goggles, gasmasks and zeppelins plus knarkzombier. Vill läsa nu!
Steven Eriksons exuberanta kvasiseriösa sidoserie om Bauchelain och Korbal Broach, vansinnigt roliga och sympatiska nekromantiker och allas älskade evil people. Jag har den fjärde delen, Crack'd Pot Trail liggande som chokladdoppad sockervadd på bordet. Tillsammans med en Michael Swanwick bok om att dansa med björnar. Sen kommer Kadreys senaste Aloha from Hell, a feelgood romp if there ever was one, när som helst.

Nu fick jag just reda på att the Iron Jackal kommit in. Tredje och avslutande delen i Chris Woodings Ketty Jay, Steampunk/SF/Firefly western äventyrs serie.

Vilken ska jag börja med?

Kommentarer
Postat av: Arina

Känner igen det där. Ofta när jag känner så så slutar det med att jag läser något helt annat. Konstigt men sant.

2011-10-07 @ 19:34:10
URL: http://arinasbibliotek.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0