Årets bästa blurb

Charles Stross, känd med böcker som Accelerando och Singularity Sky har skrivit BlurbenThe Quantum Thief. En bok som är något så spännande som en SF deckare av en Finsk Kvantfysiker. Bara detta räcker för att jag ska läsa boken, jag har inget minne av att läsa något någondsin av en Finsk författare (även om en nyinhandlad Kalevala ligger i att-läsa-högen). Hannu Rajaniemi är dessutom publiserad med Deus ex Homine i The Year's Best Science Fiction 23'd annual collection m.fl.. 

Blurbs har två syften; Dels att pusha boken och dels för den blurbande författaren att få synas i tryck. Genom att bli ombedd att skriva en blurb så ses ju man som bättre författare, en auktoritet i genren osv. Det är därför jag hoppade till när jag såg vad Stross skrivit om Rajaniemi:
"Hard to admit, but I think he's better at this stuff than I am."
Hmm, måste läsa...

Kommentarer
Postat av: Maria

Haha! Sjukt bra blurb.

2010-10-01 @ 16:14:58
URL: http://www.unt.se/bokbloggen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0