e-böcker går om gammelböcker

Jag vet inte vad jag ska tycka om detta. E-böcker är helt klart SF och vi drömmer alla om ett "papperslöst samhälle" (och då menar jag Star Trek style inte "Det moderna kontoret" men tusen printouts för varje fil). Men vad säger det att folk köper mer e-böcker än gammel-böcker? Nja, det betyder bara att man köper mer e-böcker på Amazon. Dvs ett företag som stenhårt satsar på att pusha sin e-boksläsare har lyckats. Dessutom har man inte räknat in pocketböcker vilket är den uppenbara jämförelsen! Hur det ser ut i totala volymer vet nog ingen utanför Amazon. Hur kan man jämföra filer mot hardback? Jo just därför att om man hade jämfört alla böcker mot alla e-böcker eller pocket mot e-bok så hade man inte ens haft en nyhet på många år.

Jag säger: Mediahype, marketing scam och fejknews!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0