Köpstopp! och hur det kan negativt påverka din hälsa ...

För en månad sedan gjorde jag ett av dom största misstagen någonsinn. Jag vredgade den heliga bokhandeln. Jag införde ett bokköpsstopp!
Jag blev lite förvånad när banken drog in mina kort men misslyckades med att se sambandet. Det verkade vara något helt orelaterat problem med fakturor och adresser. Strax efter började restnoterade böcker skickas ut till helt nya adresser över hela staden. Att hämta böcker gick från att vara ett nöje till att bli ett farligt äventyr in i outforskade delar av stan där boknördar inte går säkert. Strax efter detta stängdes min telefon av och chefen drog in min semester! Måsar verkade ständigt försöka pricka mig med sina bomber och visst började jag känna mig krasslig.
Piskad och isolerad från mänskligheten gick jag till Templet för att göra Bot och Bättring.
Sankta Karin den Heliga, lyssnade på min bikt och sålde generöst en hög böcker. Nu har jag fått tillbaka mina bankkort och telefonen är på igen.

Vredga aldrig Bokgudarna eller deras Heliga Bokförsäljarhelgon! Det hade kunnat sluta illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0