Liten enkät från Bokhora

Jag har lånat en liten enkät från Bokhora. Enjoy:

Senast köpta inbundna bok: The Dragons of Babel av Michael Swanwick eller The Januari Dancer av Michael Flynn, kommer inte ihåg vilken.


Senast köpta pocketbok:
Mary Gentles Grunts, kul Fantasy irreverence hoppas jag.


Favoritgenre:
Mil SF, Steam punk, Mil Fantasy, epic, osv


Ultimata längden på en bok:
200 sidor för lättsmält action och 1200 för mastig epic Fantasy.


Favoritbokhandel: SF-bokhandeln i Malmö har dragit ifrån SF-bok på nätet. Inget slår att kunna fingra på böckerna innan du köper dom. Tyvärr leder det till spontanköp.


Favoritbibliotek: Jag har inte besökt ett bilbliotek på många år men jag tror att detta är favoriten.


Favoritplats att läsa (i hemmet): Sängen, altanen och fåtöljen framför TV i den ordningen.


Favoritplats att läsa (utanför hemmet): Uteserveringarna på Möllan! Utan konkurens.


Fem författare du alltid köper i inbundet format: Ha! Fem? Jag är SF/ Fantasy Nerd. Vi köper pocket.


Bästa lässnackset: M&M med nötter.


Bästa läsdrycken: Kaffe, svart med en liten, liten droppe socker för att bryta beskan.


Bästa bakgrundsljudet vid läsning: Tystnad eller det hemtrevliga hummet av datorfläktar, särskillt för den där spacestation känslan när man läser viss SF.


När på dygnet läser du helst? Alltid, jag har ingen dygnsrytm så varför begränsa sig? Men det är en speciell känsla att läsa på altanen med en kopp kaffe när solen går upp.


Bästa bakfylleläsningen: Dussinlitteratur, speciellt Mil SF.


Bästa kollektivtrafikläsningen: Det jag läser för tillfället.

Varsågod. Hoppas det varit intressant.

/s


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0