Boksommar

Som vanligt ligger jag efter med bloggandet när jobbet kräver det. På nått sett kan jag inte låta bli att tycka det borde vara tvärt om. Tack vare det underbara bokvädret så har jag börjat beta av sommarens läslista. Först ut var Danial Abrahams A Betrayal in Winter. Handlingen har flyttat till en ny stad och vi introduceras till en ny Andat, Stone-made-soft som hjälper till med gruvdriften i Machi. Helt klart en godkänd tvåa.
Jag har fortsatt med en bok jag hittade tack vare Steven Eriksons Malazaan böcker: Glen Cooks Black Company. Jag har hört den nämnas som en av inspirationerna till Bridgeburners. The Malazaan Empires elit kompani. Glen Cooks Black company handlar om ett Mercenary kompani som tar anställning hos ett Ondskefullt Imperium och slåss mot dom goda krafterna. Berättelsen skrivs ur kompaniets läkare synvinkel.
Mörkt och spännande.
Nu är klockan tillräkligt mycket för att man ska kunna masa sig ner på stan och kolla några nya böcker jag hittat och vill testa: Är Ian Douglas bra? Ett högst subjektivt svar kommer snart här.

/s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0