Böcker

Som min Läsare redan har märkt är SF bokhandeln och Wikipedia två av mina stora hjälpmedel i jakten på ännu en bra bok. Jag har nämligen ett stort problem. Det går fortare att läsa än att skriva. Det innebär att jag ibland drabbas av akut litteraturtorka. Eftersom jag vet hur smärtsamt detta är har jag startat den här bloggen för Dig. Jag har två sätt att lösa min litteraturtorka. Föer det första kan man gå in till en affär som speciallicerar sig på just mina droger och helt enkelt säga: Jag gillar Donaldson, Banks och LeGuin, Vad har ni till mig? Ofta följer en kort dialog typ:
>Har du Läst Neal Stephensons Snow Crash?
>Ja.
>Har du läst GRR Martins A Game of Thrones?
>Ja.
>Har du läst Steven Eriksons Gardens of the Moon?
>Ja.
Men eftersom det produceras så väldigt mycket literatur så kommer man ofta för eller senare fram till något nytt och spännande. Enligt inversionen av Sturgeons law är 10% av all literatur ganska ok. Sturgeons Law hävdar nämligen att:
"Ninety percent of everything is crap".
Det gäller bara att hitta det. Tyvärr innebär det att man måste skyffla en massa skit på vägen.

/S

Kommentarer
Postat av: Magnus

Ja, man måste väl pussa en jäkla massa grodor innan man hittar princessan. ;)



Min Reaper's Gale håller på att ta slut. :( Men jag lånade ut Gardens of the Moon och Deadhouse Gates till en kompis och han verkar vara fast. Avverkade dom relativt snabbt iallafall, skulle tydligen köpa resten själv. :D

2009-01-26 @ 14:22:52
URL: http://origami.nu/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0