Natt

Så var man uppe fel tid igen. Jag jobbar natt, alla nätter. Eller så många att det inte gör någon riktig skillnad. Så har man en ledig natt och kan sova som en riktig människa och vad gör man? Jo man vaknar tre på morgonen.
I dag ska jag gå på mitt sista styrelsemöte i fackklubben för den här gången. Efter det är det Årsmöte och jag kan avgå. Lite vemod är det. Jag har varit fackligt aktiv sen 2001 och nu stiger jag ner.

Mitt i natten och kan inte sova. Jag har, tack och lov mina ständiga föjleslagare med mig: Nattradio och en God Bok. Just nu läser jag Deathstalker av Simon R. Green. Deathstalker är spaceopera när det är som bäst. Lättsmält och snabbläst. Rätt ok bok faktiskt.
Sen kommer Evil for evil av K.J. Parker, andra delen av The Engineer trilogy. Första boken Devices and Desires läste jag ut häromdagen. Underbar. KJ Parker verkar ha en fetish för oskyldiga huvudpersoner. Precis som Poldarn i The Scavenger trilogin är Ziani Vaatzes också helt oskyldig. Inte det minsta okomplicerad visserligen. Trilogin förtjänar en egen recsenssion.
Vi hör snart

/s

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0